SIGLA AAR

Forma legala / Formal Registration

The Romanian Aerospace Association is a not-for-profit registred organization.



I like very much to communicate. That is because communication means to better know and understand each other. Born and raised on a small country farm at about 150-km from Romania’s capital city, Bucharest, my roots lay in rural country. I was attracted by keen sensitivity to nature, down-to-earth practicality combined with fervent idealism and poetry. I always wanted to see what was over the next hill and I also was a voracious reader and thus largely self-educated, gregarious and deeply interested in people. My first beginning to a flying job was some fifty-five years ago, if one counts from July the 27th, 1950, my birth date. Before venturing off into the wild blue yonder, and a dream to blossom and become fruitful, apparently it all started at about three years of age, with looking into the sky for any strangers to come down from their flying machines. Graduated my primary school at that farming village and continued it, and added secondary school studies in the nearby town of Buzãu, and aviation training for particularly the flying profession followed (that is an other three-year period of training time).

"The human factor will decide the fate of war, of all
wars. Not the Mirage, nor any other plane, and not the screwdriver, or the wrench or radar or missiles or all the newest technology and electronic innovations. Men—and not just men of action, but men of thought. Men for whom the expression 'By ruses shall ye make war' is a philosophy of life, not just the object of lip service."


Born in 1952 (April 17th), raised in a mixture of rural village and provincial town, Mr. TINEL CONSTANTINESCU has graduated as engineer at Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” in Iași. He has previously graduated at Colegiul National "Costache Negruzzi" , Iasi. Mr. Constantinescu Tinel always had a keen interest in aerospace science, engineering and paranormal human behaviour... He is a real friend when you are in need, scrupulous entrepreneur, with huge attention payed to the detail and a very young spirit.

Digital clock - DWR


The words ‘manager’ or ‘boss’ and ‘leader’ are not synonymous. The differences are sometimes subtle, sometimes great. Warren Bennis, an American leadership guru, has written many books on the topic. Bennis defines the following differences between managers and leaders: The manager administers, the leader innovates. The manager is a copy [of other managers], the leader is an original. The manager maintains, the leader develops. The manager focuses on systems and structure, the leader focuses on people. The manager relies on control, the leader inspires trust. The manager takes a short-range view; the leader has a long-range perspective. The manager’s eye is always on the bottom line, the leader’s eyes are on the horizon. The manager does things right, the leader does the right thing.

Radio Music Player Free Online

Poate va intereseaza: dati CLICK pe fotografie...

Poate va intereseaza: dati CLICK pe fotografie...
Poate va intereseaza: dati CLICK pe fotografie...
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Va recomandam...

Carte In curs de aparitie...

Carte In curs de aparitie...

marți, 4 februarie 2014

21 de oameni au murit într-o tragedie pe care comuniştii au ascuns-o, dar din care nici măcar după 1989 nu am tras învăţăminte



Spre deosebire de accidentul de acum două săptămâni, nimeni nu i-a căutat pe supravieţuitorii zborului din 4 februarie 1970. Se pare că 7 oameni au murit din cauza frigului extrem. În acea zi, temperaturile au scăzut până la -35 de grade, îşi aduce aminte Aurora Şinca, soţia uneia dintre victime. 

Şinca era ziaristă la cotidianul "Crişana" la acea dată. Soţul său, Lucian Mircea Pop, se afla în zborul RO-35, care ar fi trebuit să ajungă de la Bucureşti la Oradea. Avionul s-a prăbuşit însă după ce s-a lovit de vârful Vlădeasa. 

Aurora Şinca, acum în vârstă de 76 de ani, susţine că la manşa acelui avion se afla pilotul personal al lui Gheorghe Maurer, la acea vreme premier. Pilotul nu cunoştea ruta şi, în plus, a avut o atitudine arogantă faţă de colegii din Turnul de Control.

Ancheta personală a jurnalistei a scos la iveală că, atunci când avionul a ajuns în apropierea vârfului Vlădeasa, turnul de control din Cluj Napoca i-a cerut pilotului să înalţe aparatul de zbor. "Răspunsul pilotului ar fi fost: "Nu mă învăţaţi voi pe mine. Fac curse internaţionale cu personalităţi", susţine Aurora Şinca într-un interviu acordat voceatransilvaniei.ro.

În minutele următoare, avionul s-a izbit de Vlădeasa. Impactul a fost atât de puternic încât avionul s-a rupt în două. Pasagerii din faţă au murit pe loc, dar şapte dintre pasageri, printre care şi soţul Aurorei Şinca, au supravieţuit impactului, însă au murit de frig. Autorităţile au început căutările abia la trei zile de la impact.

Lista cu pasageri ai acestui zbor a rămas tot timpul secretă. Accidentul a fost ascuns total românilor, detalii despre acel zbor ieşind la iveală abia la aproape 5-6 ani de la căderea comunismului. 

La momentul tragediei, Aurora Şinca era însărcinată în aproape trei luni. În încercarea de a muşamaliza întreg accidentul, prim-secretarul de Bihor de la vremea aceea i-a transmis că i se va da posibilitatea să facă avort. Aurora a refuzat „oferta“ şi a păstrat sarcina. A născut un băiat care acum lucrează în Washington (SUA), la Banca Mondială. 

Aurora Şinca a mers la procuratură, la Ministerul Transporturilor şi la TAROM pentru a afla ceva despre acel zbor. Peste tot, a primit acelaşi răspuns: "Este secret". 

În zilele care au urmat accidentului, Aurora Şinca a primit un singur telefon, de la o centralistă care a informat-o scurt şi sec că soţul Lucian Mircea Pop se afla pe lista de pasageri. 

Accidentul de avion din 20 ianuarie 2014, în urma căruia două persoane au murit şi alte cinci au fost rănite i-a adus aminte Aurorei Şinca de tragedia din propria familie. 

"Mi-am adus aminte de zilele şi nopţile în care am stat cu mâna pe telefon să aflu dacă trăieşte sau nu. Din fericire, acum i-au lăsat pe săteni să-i caute, iar vremurile sunt altele", spune fosta jurnalistă.

Un singur pasager a supravieţuit acelei tragedii aviatice: orădeanul Alexandru Sarkadi. Cu genunchiul drept zdrobit şi o mână fracturată, s-a târât din epavă şi a pornit pe cursul unui fir de apă. A mers fără încetare tot restul zilei şi toată noaptea. Apoi, a fost găsit lângă cabana forestieră Scrind, din Mărgău-Cluj.

„A spus că a lăsat supravieţuitori acolo, dar cei care trebuiau să-i caute au spus că nu merg acolo pentru că e ceaţă. Au vrut să meargă localnici, dar au fost opriţi de securitate şi de poliţie. Nu au avut voie să se apropie de avion. Îmi aduc aminte că l-am auzit strigând, la telefon, pe prim-secretarul de atunci, Victor Bolojan: "Mai dă-l în mă-sa de avion, că am o delegaţie din Debreţin", a mărturisit Aurora Şinca.

Investigaţiile au început la trei zile după tragedie. 

„Un medic, prieten de familie, s-a dus cu prima echipă spre locul unde s-a prăbuşit avionul. Au găsit pe lângă cadavrele celor cu leziuni grave, şapte care au murit prin hipotermie. Soţul meu era printre cei şapte. Murise cu mâinile crispate şi cămaşa ruptă. Singurul supravieţuitor a confirmt că era viu când el plecase, descrierile pe care el le-a făcut corespundeau perfect cu ale soţului meu. Soţul meu întreba unde este, de ce ninge, de ce este în zăpadă“, spune Aurora Şinca.

Abia la câţiva ani de la producerea accidentului, Aurora Şinca a urcat până la locul prăbuşirii. A luat o bucată din avionul prăbuşit, pe care o păstrează şi astăzi. 

Singura concluzie a comisiei de anchetă a fost că vinovăţia îi aparţinea pilotului, colonelul Andrei Brătulescu. În condiţiile unei vizibilităţi aproape nule, deasupra Vârfului Vlădeasa, acesta nu a luat legătura cu turnul de control şi, crezând că se afla deasupra Oradei, a iniţiat manevrele de aterizare. A ras sute de brazi şi a izbit o stâncă, după care a încercat zadarnic să redreseze aparatul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ROMANIAN AEROSPACE ASSOCIATION


The Romanian Aerospace Association is a Romanian incorporated non-profit organization.
Here are some of the RAA's short and long term goals:
·
To be a strong voice in the aerospace field of activity.
·
To promote knowledge and uphold a high standard of knowledge and professional efficiency among aerospace enthusiasts.
·
To closely cooperate with authorities and institutions concerned with aerospace training, industry and business.
·
To sponsor and support the passage of legislation and regulations which will increase and protect the safety of air navigation, to promote safety.
·
To support the way forward for a comprehensive air passenger right policy.
·
To approach the small and large companies of the sector.
·
To optimize resources and efforts.
·
To serve as springboard to develop the training in the aerospace sector.
·
To serve as negotiator and spoke voice to the various Administrations.
·
To achieve a greater implementation of the air companies in the training of the own staff.
·
To accomplish diffusion campaigns of the officially regulated courses to students in order to attract and get future training.
·
To extend the acceptance capacity of the students.
·
To arrange training courses in the facilities of the air companies.
·
To improve the continuous training of the teaching staff.

STRATEGIC DIRECTION


Dear Aerospace Colleague,

The information you are about to read is for you - the RAA member - at the head of today's corporation (i.e., for the strategist, the leader, the motivator).
Now you can join a select group of professionals who have excellent experience and exclusive insights into theoretical and practical aerospace science. The aim of this unique gathering of expertise is to help you develop, implement and maintain effective strategies for survival and growth in increasingly competitive markets. Of course globalisation, e-commerce and lightning speed of change have revolutionised the aerospace business world tremendously. For today's senior manager, effective strategic thinking is the difference between company success and failure.
I invite you to cooperatively find out how to:
· Create a corporate culture
that encourages innovative strategic thinking and values the experience of more conventional planners/strategists.
· Overcome resistance to change
and get your whole company behind new strategies when they are agreed.
· Evaluate the benefits and risks of strategic alliances and joint ventures.

· Make your strategy more flexible - so changes can be agreed and implemented more easily.
· Build a strategy that encourages knowledge management
and information exchange and enables all employees to access your corporation's "collective brain".
· Involve all core functions
in the strategy-planning process.
· Build strategies that maximise stakeholder value.

·
Get managers to think and act strategically.
·
Re-shape your organisation's hierarchy, business process and use of teams.
· Gather and use competitive strategic intelligence
ethically, but effectively.
The aim of the RAA is to give you FREE networking and information service with your membership.
I'm convinced you'll come to depend on RAA for more guidance on how to create and implement effective strategies for your company's survival and growth. Reserve your application form today!

Yours sincerely,

Doru Vârlan

P.S. Strategic Direction is one of the most exclusive (and most expensive) strategy briefings project the RAA aims to get alive. I do hope you will try it for yourself.


Mission of Romanian Aerospace Association

- To organise high level aerospace events & summits internationally

- To provide the bridge between aviation professionals and new networks and opportunities

- To enhance the exchange of information and knowledge in the aerospace industry

- To establish a forum for information and professional networking

- To promote aerospace professionals and institutions nationally & internationally

- To identify new business opportunities

- To provide the forum for national & international aerospace networking and debate

- To contribute to the education of both the aerospace novice and professionals as well

- To explore local and international knowledge and understanding

- To be the ideal international network of information exchange and collaboration