- Proiectat in conformitate cu standardul FAR - 23;
- Costuri initiale minime ale aeronavei;
- Construit pentru operarea pe piste scurte si de pamant, dar si la altitudini mari;
- Simplitate in proiectare, operare si caracteristici de intretinere, ofera costuri de operare reduse, economie si fiabilitate;
- Poate fi prevazut cu avionica aferenta pentru operatiunile VFR sau IF*****************************************************************************ME-AUMC "Egret"Proiectul ME-AUMC a fost finantat de Ministerul Educatiei si Cercetarii prin Programul National de Cercetare, Dezvoltare, Inovare.In prezent, INAV detine documentatia completa de fabricatie.********************************************************************************M2002 ULMAcest proiect a fost finantat ca parte a programului romanesc AEROSPATIAL.
*******************************************************************************Argus SARGUS S este un avion fara pilot conceput in principal pentru misiuni de supraveghere, avand o raza de actiune de 200 km in zbor autonom. Fazele de decolare si aterizare sunt radio-comandate de la sol, de la distanta de un operate, in timp ce zborul de croaziera se bazeaza in intregime pe echipamentele de al bord.Misiunile pe care le poate indeplini includ analiza factorilor de poluarea a mediului, fotografia aeriana, supravegherea traficului rutier si de recunoastere.**************************************************************************Argus XLArgus XL este un vehicul aerian fara pilot in configuratie Canard. Fuselajul, aripile si ampenajele sunt realizate in intregime din materiale compozite, rezultand o structura cu o greutate redusa. Pentru depozitare si transport, aripile si ampenajele sunt detasabile. Trenul de aterizare principal este o lama elastica, echipata cu frane mecanice si nu este retractabil. Trenul de bot este fix cu directie, cu piston oleo-pneumatic.UAV-ul este propulsat de un motor de 20HP in doi timpi cu o propulsiva.Echipamente electronice de bord pentru navigare constau in pilotul automat legat de mai multi senzori, cum ar fi GPS, tub Pitot, busola si sonda cu ultra-sunet.Zborul inaugural a fost efectuat in iunie 2009.Anvergura aripa: 5 m 16.4 ft Lungime totala: 4.1 m 13.45 ft Inaltime: 1.72 m 5.64 ft Tip motor JPX D330R: 20 HP 20 HP Greutate maxima: 140 kg 308.64 lb Incarcatura utila: 40 kg 88.18 lb Viteza maxima: 230 km/h 124.2 kts Viteza manevrabilitate n=9: 200 km/h 108 kts Viteza critica (flapsuri 40o): 63 km/h 34 kts Interval: 300 km 162 Nm ************************SISUAR - IMINT/UAV SURVEILLANCE AND RECONNAISSANCE SYSTEMProiectul IMINT / UAV Sistem de Supraveghere si Recunoastere, acronim SISUAR, are obiectivul de a elabora o tehnica specializata de securitate, cu intentia de a realiza un sistem de recunoastere bazat pe o platforma aeriana autonoma, fabricarea unui model de sistem integrat si testarea acestuia.Scopul proiectului este de a obtine imagini in timp real, elementele de identificare a riscurilor prin folosirea tehnicilor de procesare a imaginii, de generare, de avertizare pentru operatorul de sistem, comunicare de date cu caracter deosebit, in configuratie de zbor autonom, si de asemenea, cu posibilitati de control de la sol, in raza de vizibilitate radio de 80-200 km . Dincolo de aceasta distanta, informatiile sunt stocate la bord si transmise mai departe sau aduse la sol.Pe baza cerintelor specifice tactice si tehnice de exploatare si de normele actuale, vor fi definite elementele de principiu necesare pentru a elabora o tehnica aplicabila. Configurarea in detaliu, echipamente de cala, hardware integrat si componente software. Abordarile de proiect sunt organizate pe domenii specifice, platforma de comanda si sistemul de control, sistem de comunicare, de imagine de prelucrare, etc.Dupa completarea unor teste, in special cu sistemele vitale folosind o platforma multifunctionala disponibila de la coordonatorul de proiect, este construit si experimentat sistemul de supraveghere, compus dintr-o statie de sol si o aeronava echipata. Conceptul si proiectarea platformei va lua in considerare specificatiile tehnice acumulate, dar, si pentru a da posibilitatea de a dota platforma pentru a extinde gama de capabilitati de functionare (BLOS, C2 prin satelit).Scopul proiectului este realizarea unui sistem de siguranta, unic in ceea ce priveste comanda aeronavei si de control si a unui subsistem de telemetrie eficient de transmitere a datelor si de prelucrare a acestora. Estimarile de aeronave duc la o masa maxima la decolare mai mica de 150 kg, va trebui sa zboare cu o viteza de cca. 200 kilometri pe ora si va fi echipat cu parasuta de salvare. Structura se va face cu materiale compozite, cu elemente care folosesc structurile de nanotuburi armate.Sistemul se adreseaza la misiunile militare si de securitate pentru zonele de supraveghere. Detectarea si localizarea, misiunile de cautare si salvare, de monitorizare a frontierei, informatii despre inamic.ObiectiveObiectivele generale ale proiectului sunt:- Elaborarea unei tehnici integrate de supraveghere aeriana si de recunoastere in conformitate cu normele tehnice si tactice specifice.
- Realizarea unui model demonstrativ desupraveghere aeriana si a sistemului de recunoastere bazat pe platforma aeriana autonoma specializata pentru tipuri de urmatoarea misiune:
- De supraveghere temporara sau permanenta a zonelor sensibile;
- Misiuni de cautare si salvare;
- De monitorizare a frontierei;
- Informatii despre aranjamentul elementelor inamicului;
- Detectarea, indicand si localizarea obiectivelor.
- Realizarea unui sistem de comunicare competitiv.
- Realizarea de software dedicat pentru prelucrare a imaginii.
Obiectivele care decurg din obiectivele generale:- Cresterea eficientei operationale si de fabricatie si reducerea costurilor pentru aceste sisteme;
- Integrarea sistemului, inclusiv de pozitionare prin satelit si raport de pozitie;
- Construirea unei platforme capabile sa indeplineasca misiunile specifice, bazate pe experienta anterioara.
Interval de transmisie de date: min 20 km min 10.8 Nm Tipul transmisiei: 3 canale CODFM Specificatii sarcina utila: stabilizare pe 2 axe50 microradiani RMS380000 pixeli CCDsenzitivitate minima 2 luxControl: Autonom / Manual Misiuni: IMINT **********************SilvdecSILVDEC este o platforma de achizitie, analiza si suport decizional pentru management, strategii si politici asupra resurselor forestiere, parte integranta a retelei nationale de supraveghere a resurselor naturale.Platforma consta din doua elemente principale:- Vectorul si echipamentele de bord pentru colectarea de date
- Sistemul de analiza a datelor.
Vectorul consta intr-o UAV dotata cu echipamente specifice pentru colectarea de imagini si stocare a datelor.Sistemul de Analiza a datelor permite punerea in comun a datelor colectate, emiterea de statistici, analize si rapoarte.*********************************SISAEROProiectul Sistem de securitate integrat, bazat pe o platforma AERIANA PENTRU PROTECTIA ZONELOR CRITICE, acronimul SISAERO are obiectivul de a elabora o tehnica de securitate de specialitate, cu intentia de:- - realizare a un sistem de supraveghere bazat pe o platforma aeriana autonoma mica
- - fabricare a unui model de sistem integrat si de testare.
Scopul proiectului este de a obtine imagini in timp real, elementele de identificare a riscurilor prin folosirea tehnicilor de procesare a imaginii, de generare de avertizare pentru operatorul de sistem, comunicare de date cu caracter deosebit, configurare de zbor controlat de la distanta, dar, si cu capacitati autonome - sistemul este echipat cu pilot automat - in caz de pierdere a legaturii radio. Raza de actiune in sistem controlat de la distanta este de 3 km. Dincolo de aceasta distanta informatiile sunt stocate la bord si transmise mai departe sau aduse la sol.Pe baza cerintelor specifice tactice si tehnice de exploatare si de normele curente vor fi definite elementele de principiu necesare pentru a elabora o tehnica aplicabila. Configurarea in detaliu,echipamentele de cala, hardware integrat si componente software. Abordarile de proiect sunt organizate pe domenii specifice, platforma de comanda si sistemul de control, sistem de comunicare, de imagine de prelucrare, etc. Sistemul este operational in timpul zilei si pe timp de noapte (IR).Imaginea se obtine pe un ecran atasat la casca operatorului, sau pe un ecran.Scopul proiectului este realizarea unui sistem de siguranta, unic in ceea ce priveste comanda aeronavei si controlul si a unui subsistem de telemetrie eficient de transmitere a datelor si de prelucrare a acestora. Estimarile de aeronave duc la o greutate maxima la decolare mai mica de 5 kg, va trebui sa zboare cu o viteza de cca. 20 kilometri pe ora si va fi echipat cu parasuta de salvare. Structura se va face cu materiale compozite, cu elemente care folosesc structurile de nanotuburi armate.Sistemul se adreseaza misiunilor militare si de securitate pentru protejarea zonelor sensibile, de salvare de la cladirile afectate, de evaluare de utilizare pentru poduri si constructii hidro, alertare, dar si misiuni de cautare si salvare in zonele critice.
"Daca vrei sa construiesti o corabie, atunci nu aduna oamenii, pentru a cara cheresteau, pentru a-si pregati uneltele, pentru a le da sarcini, ci invata-i pe oameni ce inseamna dorul de marea nesfarsita" (Antoine de Saint Exupery) „When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it." (Henry Ford)
Forma legala / Formal Registration
Informatii despre Doru Varlan
- Alex Vraciu - un aviator de origine romana...
- D. Varlan - o autoevaluare
- Demersuri in favoarea aviatorilor din Romania
- Fiicele aviatorului D. Varlan...
- In aceasta zona geografica se afla ASOCIATIA AEROSPATIALA ROMANA
- In ce cred eu D. Varlan
- O viata de aviator ...asa cum a fost
- Prima Carte - o descriere a SCOLII SUPERIOARE DE AERONAUTICA CIVILA
- Promotia 1975 de piloti civili
"The human factor will decide the fate of war, of all
wars. Not the Mirage, nor any other plane, and not the screwdriver, or the wrench or radar or missiles or all the newest technology and electronic innovations. Men—and not just men of action, but men of thought. Men for whom the expression 'By ruses shall ye make war' is a philosophy of life, not just the object of lip service."
The words ‘manager’ or ‘boss’ and ‘leader’ are not synonymous. The differences are sometimes subtle, sometimes great. Warren Bennis, an American leadership guru, has written many books on the topic. Bennis defines the following differences between managers and leaders: The manager administers, the leader innovates. The manager is a copy [of other managers], the leader is an original. The manager maintains, the leader develops. The manager focuses on systems and structure, the leader focuses on people. The manager relies on control, the leader inspires trust. The manager takes a short-range view; the leader has a long-range perspective. The manager’s eye is always on the bottom line, the leader’s eyes are on the horizon. The manager does things right, the leader does the right thing.
Carte In curs de aparitie...
duminică, 9 septembrie 2012
Realizari romanesti / Romanian projects
The Romanian Aerospace Association is a Romanian incorporated non-profit organization.
Here are some of the RAA's short and long term goals:
· To be a strong voice in the aerospace field of activity.
· To promote knowledge and uphold a high standard of knowledge and professional efficiency among aerospace enthusiasts.
· To closely cooperate with authorities and institutions concerned with aerospace training, industry and business.
· To sponsor and support the passage of legislation and regulations which will increase and protect the safety of air navigation, to promote safety.
· To support the way forward for a comprehensive air passenger right policy.
· To approach the small and large companies of the sector.
· To optimize resources and efforts.
· To serve as springboard to develop the training in the aerospace sector.
· To serve as negotiator and spoke voice to the various Administrations.
· To achieve a greater implementation of the air companies in the training of the own staff.
· To accomplish diffusion campaigns of the officially regulated courses to students in order to attract and get future training.
· To extend the acceptance capacity of the students.
· To arrange training courses in the facilities of the air companies.
· To improve the continuous training of the teaching staff.
Dear Aerospace Colleague,
The information you are about to read is for you - the RAA member - at the head of today's corporation (i.e., for the strategist, the leader, the motivator).
Now you can join a select group of professionals who have excellent experience and exclusive insights into theoretical and practical aerospace science. The aim of this unique gathering of expertise is to help you develop, implement and maintain effective strategies for survival and growth in increasingly competitive markets. Of course globalisation, e-commerce and lightning speed of change have revolutionised the aerospace business world tremendously. For today's senior manager, effective strategic thinking is the difference between company success and failure.
I invite you to cooperatively find out how to:
· Create a corporate culture that encourages innovative strategic thinking and values the experience of more conventional planners/strategists.
· Overcome resistance to change and get your whole company behind new strategies when they are agreed.
· Evaluate the benefits and risks of strategic alliances and joint ventures.
· Make your strategy more flexible - so changes can be agreed and implemented more easily.
· Build a strategy that encourages knowledge management and information exchange and enables all employees to access your corporation's "collective brain".
· Involve all core functions in the strategy-planning process.
· Build strategies that maximise stakeholder value.
· Get managers to think and act strategically.
· Re-shape your organisation's hierarchy, business process and use of teams.
· Gather and use competitive strategic intelligence ethically, but effectively.
The aim of the RAA is to give you FREE networking and information service with your membership.
I'm convinced you'll come to depend on RAA for more guidance on how to create and implement effective strategies for your company's survival and growth. Reserve your application form today!
Yours sincerely,
Doru Vârlan
P.S. Strategic Direction is one of the most exclusive (and most expensive) strategy briefings project the RAA aims to get alive. I do hope you will try it for yourself.
Mission of Romanian Aerospace Association
- To provide the bridge between aviation professionals and new networks and opportunities
- To enhance the exchange of information and knowledge in the aerospace industry
- To establish a forum for information and professional networking
- To promote aerospace professionals and institutions nationally & internationally
- To identify new business opportunities
- To provide the forum for national & international aerospace networking and debate
- To contribute to the education of both the aerospace novice and professionals as well
- To explore local and international knowledge and understanding
- To be the ideal international network of information exchange and collaboration
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu