Poate fi prevazut cu avionica aferenta pentru operatiunile VFR sau IF
*****************************************************************************
ME-AUMC "Egret"

Proiectul ME-AUMC a fost finantat de Ministerul Educatiei si Cercetarii prin Programul National de Cercetare, Dezvoltare, Inovare.
Realizat in intregime cu materiale compozite, Egret este un avion cu patru locuri, economic, de inalta performanta, conceput pentru un zbor confortabil pe distante medii. Proiectarea a fost facuta cu respectarea regulamentului FAR / JAR 23. Structura facuta din materiale compozite fara matrite a avionului Egret il face economic in constructie. Avionul este fabricat din fibra de sticla armata cu rasini epoxidice si spuma. Uretanul este folosit pentru formele puternic curbate, de o mare complexitate a formei, cum ar fi botul avionului, capetele aripilor si zona cabinei. Placile subtiri din PVC sunt folosite pentru a fabrica panouri si lateralele fuselajului. Doua tipuri de tesatura din fibra de sticla sunt folosite pentru a furniza rezistenta structurii de tip sandwich. Sarcinile luate in calcul pentru proiectarea avionului au fost mult mai mari decat cele stipulate de FAR 23. Avionul este propulsat de un motor Lycoming O-360 (180 CP).
In prezent, INAV detine documentatia completa de fabricatie.
********************************************************************************
M2002 ULM

Acest proiect a fost finantat ca parte a programului romanesc AEROSPATIAL.
M2002 a fost conceput pentru a oferi o buna manevrabilitate si siguranta, care va face ideal pentru scolarizarea si utilizarea de catre piloti cu mai putina experienta. O atentie speciala a fost acordata regimului de zbor la viteza redusa, 45 la 60 km/h. Decolarea si aterizarea pot fi facute din terenuri neamenajate.
M2002 este un avion usor de intretinut iar constructia sa implica costuri reduse.
*******************************************************************************
Argus S

ARGUS S este un avion fara pilot conceput in principal pentru misiuni de supraveghere, avand o raza de actiune de 200 km in zbor autonom. Fazele de decolare si aterizare sunt radio-comandate de la sol, de la distanta de un operate, in timp ce zborul de croaziera se bazeaza in intregime pe echipamentele de al bord.
Misiunile pe care le poate indeplini includ analiza factorilor de poluarea a mediului, fotografia aeriana, supravegherea traficului rutier si de recunoastere.
**************************************************************************
Argus XL

Argus XL este un vehicul aerian fara pilot in configuratie Canard. Fuselajul, aripile si ampenajele sunt realizate in intregime din materiale compozite, rezultand o structura cu o greutate redusa. Pentru depozitare si transport, aripile si ampenajele sunt detasabile. Trenul de aterizare principal este o lama elastica, echipata cu frane mecanice si nu este retractabil. Trenul de bot este fix cu directie, cu piston oleo-pneumatic.
UAV-ul este propulsat de un motor de 20HP in doi timpi cu o propulsiva.
Echipamente electronice de bord pentru navigare constau in pilotul automat legat de mai multi senzori, cum ar fi GPS, tub Pitot, busola si sonda cu ultra-sunet.
Zborul inaugural a fost efectuat in iunie 2009.
Caracteristici generale:
Anvergura aripa: | 5 m | 16.4 ft |
Lungime totala: | 4.1 m | 13.45 ft |
Inaltime: | 1.72 m | 5.64 ft |
Tip motor JPX D330R: | 20 HP | 20 HP |
Greutate maxima: | 140 kg | 308.64 lb |
Incarcatura utila: | 40 kg | 88.18 lb |
Viteza maxima: | 230 km/h | 124.2 kts |
Viteza manevrabilitate n=9: | 200 km/h | 108 kts |
Viteza critica (flapsuri 40o): | 63 km/h | 34 kts |
Interval: | 300 km | 162 Nm |
************************
SISUAR - IMINT/UAV SURVEILLANCE AND RECONNAISSANCE SYSTEM
Abstract

Proiectul IMINT / UAV Sistem de Supraveghere si Recunoastere, acronim SISUAR, are obiectivul de a elabora o tehnica specializata de securitate, cu intentia de a realiza un sistem de recunoastere bazat pe o platforma aeriana autonoma, fabricarea unui model de sistem integrat si testarea acestuia.
Scopul proiectului este de a obtine imagini in timp real, elementele de identificare a riscurilor prin folosirea tehnicilor de procesare a imaginii, de generare, de avertizare pentru operatorul de sistem, comunicare de date cu caracter deosebit, in configuratie de zbor autonom, si de asemenea, cu posibilitati de control de la sol, in raza de vizibilitate radio de 80-200 km . Dincolo de aceasta distanta, informatiile sunt stocate la bord si transmise mai departe sau aduse la sol.
Pe baza cerintelor specifice tactice si tehnice de exploatare si de normele actuale, vor fi definite elementele de principiu necesare pentru a elabora o tehnica aplicabila. Configurarea in detaliu, echipamente de cala, hardware integrat si componente software. Abordarile de proiect sunt organizate pe domenii specifice, platforma de comanda si sistemul de control, sistem de comunicare, de imagine de prelucrare, etc.
Dupa completarea unor teste, in special cu sistemele vitale folosind o platforma multifunctionala disponibila de la coordonatorul de proiect, este construit si experimentat sistemul de supraveghere, compus dintr-o statie de sol si o aeronava echipata. Conceptul si proiectarea platformei va lua in considerare specificatiile tehnice acumulate, dar, si pentru a da posibilitatea de a dota platforma pentru a extinde gama de capabilitati de functionare (BLOS, C2 prin satelit).
Scopul proiectului este realizarea unui sistem de siguranta, unic in ceea ce priveste comanda aeronavei si de control si a unui subsistem de telemetrie eficient de transmitere a datelor si de prelucrare a acestora. Estimarile de aeronave duc la o masa maxima la decolare mai mica de 150 kg, va trebui sa zboare cu o viteza de cca. 200 kilometri pe ora si va fi echipat cu parasuta de salvare. Structura se va face cu materiale compozite, cu elemente care folosesc structurile de nanotuburi armate.
Sistemul se adreseaza la misiunile militare si de securitate pentru zonele de supraveghere. Detectarea si localizarea, misiunile de cautare si salvare, de monitorizare a frontierei, informatii despre inamic.
Obiective
Obiectivele generale ale proiectului sunt:
- Elaborarea unei tehnici integrate de supraveghere aeriana si de recunoastere in conformitate cu normele tehnice si tactice specifice.
- Realizarea unui model demonstrativ desupraveghere aeriana si a sistemului de recunoastere bazat pe platforma aeriana autonoma specializata pentru tipuri de urmatoarea misiune:
De supraveghere temporara sau permanenta a zonelor sensibile;
Misiuni de cautare si salvare;
De monitorizare a frontierei;
Informatii despre aranjamentul elementelor inamicului;
Detectarea, indicand si localizarea obiectivelor.
- Realizarea unui sistem de comunicare competitiv.
- Realizarea de software dedicat pentru prelucrare a imaginii.
Obiectivele care decurg din obiectivele generale:
- Cresterea eficientei operationale si de fabricatie si reducerea costurilor pentru aceste sisteme;
- Integrarea sistemului, inclusiv de pozitionare prin satelit si raport de pozitie;
- Construirea unei platforme capabile sa indeplineasca misiunile specifice, bazate pe experienta anterioara.
Caracteristici operationale
Interval de transmisie de date: | min 20 km | min 10.8 Nm |
Tipul transmisiei: | 3 canale CODFM | |
Specificatii sarcina utila: |
stabilizare pe 2 axe
50 microradiani RMS
380000 pixeli CCD
senzitivitate minima 2 lux
| |
Control: | Autonom / Manual | |
Misiuni: | IMINT | |
**********************
Silvdec

SILVDEC este o platforma de achizitie, analiza si suport decizional pentru management, strategii si politici asupra resurselor forestiere, parte integranta a retelei nationale de supraveghere a resurselor naturale.
Platforma consta din doua elemente principale:
- Vectorul si echipamentele de bord pentru colectarea de date
- Sistemul de analiza a datelor.
Vectorul consta intr-o UAV dotata cu echipamente specifice pentru colectarea de imagini si stocare a datelor.
Sistemul de Analiza a datelor permite punerea in comun a datelor colectate, emiterea de statistici, analize si rapoarte.
*********************************
SISAERO
Abstract

Proiectul Sistem de securitate integrat, bazat pe o platforma AERIANA PENTRU PROTECTIA ZONELOR CRITICE, acronimul SISAERO are obiectivul de a elabora o tehnica de securitate de specialitate, cu intentia de:
- - realizare a un sistem de supraveghere bazat pe o platforma aeriana autonoma mica
- - fabricare a unui model de sistem integrat si de testare.
Scopul proiectului este de a obtine imagini in timp real, elementele de identificare a riscurilor prin folosirea tehnicilor de procesare a imaginii, de generare de avertizare pentru operatorul de sistem, comunicare de date cu caracter deosebit, configurare de zbor controlat de la distanta, dar, si cu capacitati autonome - sistemul este echipat cu pilot automat - in caz de pierdere a legaturii radio. Raza de actiune in sistem controlat de la distanta este de 3 km. Dincolo de aceasta distanta informatiile sunt stocate la bord si transmise mai departe sau aduse la sol.
Pe baza cerintelor specifice tactice si tehnice de exploatare si de normele curente vor fi definite elementele de principiu necesare pentru a elabora o tehnica aplicabila. Configurarea in detaliu,echipamentele de cala, hardware integrat si componente software. Abordarile de proiect sunt organizate pe domenii specifice, platforma de comanda si sistemul de control, sistem de comunicare, de imagine de prelucrare, etc. Sistemul este operational in timpul zilei si pe timp de noapte (IR).
Imaginea se obtine pe un ecran atasat la casca operatorului, sau pe un ecran.
Scopul proiectului este realizarea unui sistem de siguranta, unic in ceea ce priveste comanda aeronavei si controlul si a unui subsistem de telemetrie eficient de transmitere a datelor si de prelucrare a acestora. Estimarile de aeronave duc la o greutate maxima la decolare mai mica de 5 kg, va trebui sa zboare cu o viteza de cca. 20 kilometri pe ora si va fi echipat cu parasuta de salvare. Structura se va face cu materiale compozite, cu elemente care folosesc structurile de nanotuburi armate.
Sistemul se adreseaza misiunilor militare si de securitate pentru protejarea zonelor sensibile, de salvare de la cladirile afectate, de evaluare de utilizare pentru poduri si constructii hidro, alertare, dar si misiuni de cautare si salvare in zonele critice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu