SIGLA AAR

Forma legala / Formal Registration

The Romanian Aerospace Association is a not-for-profit registred organization.



I like very much to communicate. That is because communication means to better know and understand each other. Born and raised on a small country farm at about 150-km from Romania’s capital city, Bucharest, my roots lay in rural country. I was attracted by keen sensitivity to nature, down-to-earth practicality combined with fervent idealism and poetry. I always wanted to see what was over the next hill and I also was a voracious reader and thus largely self-educated, gregarious and deeply interested in people. My first beginning to a flying job was some fifty-five years ago, if one counts from July the 27th, 1950, my birth date. Before venturing off into the wild blue yonder, and a dream to blossom and become fruitful, apparently it all started at about three years of age, with looking into the sky for any strangers to come down from their flying machines. Graduated my primary school at that farming village and continued it, and added secondary school studies in the nearby town of Buzãu, and aviation training for particularly the flying profession followed (that is an other three-year period of training time).

"The human factor will decide the fate of war, of all
wars. Not the Mirage, nor any other plane, and not the screwdriver, or the wrench or radar or missiles or all the newest technology and electronic innovations. Men—and not just men of action, but men of thought. Men for whom the expression 'By ruses shall ye make war' is a philosophy of life, not just the object of lip service."


Born in 1952 (April 17th), raised in a mixture of rural village and provincial town, Mr. TINEL CONSTANTINESCU has graduated as engineer at Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” in Iași. He has previously graduated at Colegiul National "Costache Negruzzi" , Iasi. Mr. Constantinescu Tinel always had a keen interest in aerospace science, engineering and paranormal human behaviour... He is a real friend when you are in need, scrupulous entrepreneur, with huge attention payed to the detail and a very young spirit.

The words ‘manager’ or ‘boss’ and ‘leader’ are not synonymous. The differences are sometimes subtle, sometimes great. Warren Bennis, an American leadership guru, has written many books on the topic. Bennis defines the following differences between managers and leaders: The manager administers, the leader innovates. The manager is a copy [of other managers], the leader is an original. The manager maintains, the leader develops. The manager focuses on systems and structure, the leader focuses on people. The manager relies on control, the leader inspires trust. The manager takes a short-range view; the leader has a long-range perspective. The manager’s eye is always on the bottom line, the leader’s eyes are on the horizon. The manager does things right, the leader does the right thing.

Poate va intereseaza: dati CLICK pe fotografie...

Poate va intereseaza: dati CLICK pe fotografie...
Poate va intereseaza: dati CLICK pe fotografie...

Va recomandam...

Carte In curs de aparitie...

Carte In curs de aparitie...

luni, 28 mai 2012

Avion romanesc rapit la Oradea (file de istorie)


  Marea deturnare: avion romanesc rapit la Oradea

O aeronavă a TAROM a fost confiscată de un grup de piraţi ai aerului care au intrat cu forţa pe aeroport, înarmaţi până în dinţi. Se întâmpla la începutul anilor ’70.

În 1971, într-o zi obişnuită a lunii mai, comandantul Mihai Diaconescu, secundul Cornel Vasile şi telegrafistul Ionescu s-au urcat la bordul avionlui IL 14, pentru o cursă Bucureşti- Oradea şi retur. Până la Oradea nu au fost probleme, totul a decurs normal. La întoarcere, pentru plecarea de pe aeroportul din Ardeal s-au îmbarcat 16 pasageri. În cabina de pilotaj, secundul şi telegrafistul îşi pregăteau aparatele de zbor. 

Afară, în jurul avionului, mecanicul Vasile Cojocaru a luat la puricat aeronava. În preajmă se mai aflau paznicul, un securist şi un miliţian, toţi angajaţi ai aeroportului. 

Piraţii au atacat cu un Moskvici

Avionul se pregătea de plecare. Era linişte. Comandantul era în aerogară, îşi lua actele şi documentarea meteorologică. În acest moment de acalmie şi de aşteptare, a apărut din faţa aerogării un Moskvici roşu şi a intrat în viteză peste flori, peste borduri, spre avion. Cojocaru striga cât îl ţinea gura că nu e voie sub avion. Însă, rumoare. 

Din maşină au coborât patru inşi înarmaţi cu puşti. Într-un moment de nebunie, mecanicul a sărit la ei, însă a fost redus repede la tăcere după ce a fost lovit în cap de un altul. Din maşină au mai coborât doi, la fel de înarmaţi. 

Preluarea controlului

Vasile Cojocaru a fost luat pe sus şi dus în avion. Aveau nevoie de el, credeau că e căpitanul. Piraţii au preluat controlul în zona avionului. Responsabilii cu securitatea nu au avut reacţie. „Deturnarea unui avion în anii ’70, poate fi considerată ca fiind unică şi chiar spectaculoasă, având în vedere mai ales finalul pentru echipaj”, povesteşte Dumitru Caraman, pilot de linie care şi-a petrecut trei sferturi din viaţă în aer şi a refăcut povestea pas cu pas din relatările colegilor care au trăit coşmarul deturnării. 

La peste 40 de ani de la eveniment, el îşi aminteşte că primul a fugit securistul, al doilea miliţianul şi al treilea paznicul, fugărit şi dezarmat de un pirat. Toţi piraţii vorbeau în ungureşte. Pasagerii erau în spăimântaţi şi nu ştiau ce să facă.

 „Pentru a se putea înţelege mai bine cu echipajul, piraţii au adus din spate o doamnă care vorbea ungureşte - era soţia unuia mare din Miliţia orădeană”, precizează pilotul Caraman. 

Călătorie cu arma la tâmplă

Doi dintre terorişti erau în cabină cu cuţite şi arme îndreptate spre membrii echipajului. Ceilalţi patru erau cu pasagerii. Ameninţările erau tot mai apăsătoare, avionul trebuia să decoleze. După ce au pornit motoarele, piraţii au trasat direcţia - Viena. În ţară a fost dată alarmă de gradul unu. Şeful Securităţii a alertat aviaţia militară din Timişoara. 

„Generaulul Puiu Dumitru a primit ordin să salte aviaţia de vânătoare şi să doboare avionul”, rememorează Dumitru Caraman. Avionul a decolat, iar de jos, fără ca membrii echipajului să simtă, s-a tras. Cauciucurile au fost sparte.

După ce au luat în înălţime, Cojocaru a încercat să-i şoptească lui Cornel Vasile să o ia spre Arad şi a mai fost lovit o dată, semn că ungurii ştiau totuşi şi româneşte. 

Aterizarea, un cutremur de gradul 8

Trei avioane de vânătoare au fost ridicate să încadreze aeronava deturnată şi aşteptau ordinul de a trage. Telegrafistul Ionescu se chinuia de zor să reuşească o legătură cu Aradul. Răspunsul a fost o lovitură puternică de armă de la unul dintre piraţi. Flancat de avioane militare, aeronva deturnată a trecut în Ungaria. 

Când au ajuns la Budapesta, piraţii au început să se cinstească cu băutură, siguri pe reuşita lor. „Viena ştia de această deturnare. Au aterizat, iar pentru că roţile din faţă ale triciclului erau sparte, a intrat într-un trepidaj, aidoma unui cutremur de gradul 8”, subliniază Caraman. Aeronava a fost încadrată de pompieri, Salvări şi poliţişti.


VERDICTUL SECURITĂŢII 

Piloţii, vinovaţii fără vină

Când au ajuns pe aeroportul din Viena, piraţii s-au sucit. Au cerut alt avion şi au spus că vor să meargă spre München. După mai bine de două ore, după ce li s-au dat asigurări că nu li se va întâmpla nimic, piraţii au eliberat pasagerii. Împreună cu echipajul, aceştia au fost transportaţi în aerogară. Separat, au fost aduşi şi piraţii. A fost organizată o anchetă- fulger. 

„La confruntări, piraţii au recunoscut bestialităţile pe care le-au comis, în special faptul că l-au maltratat pe mecanicul de bord Vasile Cojocaru, luându- l drept comandant. Cu aceasta, rolul şi prezenţa piraţilor a încetat, neştiind nici până azi ce s-a întâmplat cu ei, dacă au fost eliberaţi sau condamnaţi la detenţie”, se întreabă aviatorul Caraman.

Spre Băneasa, supravegheaţi de băieţii cu ochi albaştri

La întoarcerea în România, pasagerii şi echipajul au fost preluaţi de un alt avion, trimis special. De la îmbarcare şi până la sosirea pe Aeroportul Băneasa au fost supravegheaţi de persoane care nu i-au slăbit din ochi. Securitatea a dorit să muşamalizeze cazul. 

Mecanicul Vasile Cojocaru, de exemplu, a fost internat la scurt timp la psihiatrie. Cu mari chinuri, după o perioadă, a fost reangajat în aviaţie. „Când am stat de vorbă ultima oară cu dânsul, când a auzit că e vorba despre Viena, a dat bir cu fugiţii”, îşi mai aminteşte Dumitru Caraman.

Puşcărie, pentru că au fost răpiţi

Ceilalţi membri ai echipajului au avut o soartă şi mai tristă. Căpitanul Diaconescu şi telegrafistul Ionescu au fost condamnaţi la câte 4 ani de închisoare, însă au fost eliberaţi după un timp. Mai mult de ruşinea internaţională.

„Fiind foarte puternic afectat, Diaconescu nu a rezistat şi a murit la scurt timp ”, mai specifică pilotul de curse de linie şi coleg cu el, Dumitru Caraman. În timpul anchetei, secundul Cornel Vasile a fost bătut cu bestialitate.

„La interogatoriu a participat însuşi şeful Securităţii Statului, Pătilineţ. În loc să fie decorat, a fost bătut, călcat în picioare, făcut trădător şi dezonorat. Vreo cinci ani, a trebuit să facă pe mecanicul auto la spălat de piese, până când cei care i-au frânt aripile n-au mai avut aceeaşi forţă şi i-au fost reconsiderate calităţile de bun zburător”, îşi aminteşte comandantul Caraman. 

Multă vreme, cei care au făcut parte din echipajul avionului deturnat s-au ferit să vorbească despre acel coşmar. Ori de câte ori venea vorba, se refugiau în tăcere.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


ROMANIAN AEROSPACE ASSOCIATION


The Romanian Aerospace Association is a Romanian incorporated non-profit organization.
Here are some of the RAA's short and long term goals:
·
To be a strong voice in the aerospace field of activity.
·
To promote knowledge and uphold a high standard of knowledge and professional efficiency among aerospace enthusiasts.
·
To closely cooperate with authorities and institutions concerned with aerospace training, industry and business.
·
To sponsor and support the passage of legislation and regulations which will increase and protect the safety of air navigation, to promote safety.
·
To support the way forward for a comprehensive air passenger right policy.
·
To approach the small and large companies of the sector.
·
To optimize resources and efforts.
·
To serve as springboard to develop the training in the aerospace sector.
·
To serve as negotiator and spoke voice to the various Administrations.
·
To achieve a greater implementation of the air companies in the training of the own staff.
·
To accomplish diffusion campaigns of the officially regulated courses to students in order to attract and get future training.
·
To extend the acceptance capacity of the students.
·
To arrange training courses in the facilities of the air companies.
·
To improve the continuous training of the teaching staff.

STRATEGIC DIRECTION


Dear Aerospace Colleague,

The information you are about to read is for you - the RAA member - at the head of today's corporation (i.e., for the strategist, the leader, the motivator).
Now you can join a select group of professionals who have excellent experience and exclusive insights into theoretical and practical aerospace science. The aim of this unique gathering of expertise is to help you develop, implement and maintain effective strategies for survival and growth in increasingly competitive markets. Of course globalisation, e-commerce and lightning speed of change have revolutionised the aerospace business world tremendously. For today's senior manager, effective strategic thinking is the difference between company success and failure.
I invite you to cooperatively find out how to:
· Create a corporate culture
that encourages innovative strategic thinking and values the experience of more conventional planners/strategists.
· Overcome resistance to change
and get your whole company behind new strategies when they are agreed.
· Evaluate the benefits and risks of strategic alliances and joint ventures.

· Make your strategy more flexible - so changes can be agreed and implemented more easily.
· Build a strategy that encourages knowledge management
and information exchange and enables all employees to access your corporation's "collective brain".
· Involve all core functions
in the strategy-planning process.
· Build strategies that maximise stakeholder value.

·
Get managers to think and act strategically.
·
Re-shape your organisation's hierarchy, business process and use of teams.
· Gather and use competitive strategic intelligence
ethically, but effectively.
The aim of the RAA is to give you FREE networking and information service with your membership.
I'm convinced you'll come to depend on RAA for more guidance on how to create and implement effective strategies for your company's survival and growth. Reserve your application form today!

Yours sincerely,

Doru Vârlan

P.S. Strategic Direction is one of the most exclusive (and most expensive) strategy briefings project the RAA aims to get alive. I do hope you will try it for yourself.


Mission of Romanian Aerospace Association

- To organise high level aerospace events & summits internationally

- To provide the bridge between aviation professionals and new networks and opportunities

- To enhance the exchange of information and knowledge in the aerospace industry

- To establish a forum for information and professional networking

- To promote aerospace professionals and institutions nationally & internationally

- To identify new business opportunities

- To provide the forum for national & international aerospace networking and debate

- To contribute to the education of both the aerospace novice and professionals as well

- To explore local and international knowledge and understanding

- To be the ideal international network of information exchange and collaboration